FAQ – Kvalitetsmarkiser.dk
HVEM ER KVALITETSMARKISER.DK ??
Vi er et lille friskt team fra Rødekro i Sønderjylland, og vi sætter allesammen en ære i at levere et rigtig godt resultat hver gang, hvad enten man køber en lille markise til køkkenvinduet eller køber flere hundrede enheder til en større byggesag.
Firmaet blev stiftet i 2007 og startede som et rent montagefirma, og byggede efterhånden salgsdelen på som årene gik.
I dag fremstår vi som et professionelt og seriøst firma, som man trygt kan henvende sig til.
HVORFOR HEDDER I KVALITETSMARKISER.DK ??
Vi valgte dette navn, da det meget godt fortæller, hvad vi kan, og hvad vi står for – og så er det nemt at huske. Dog dækker navnet slet ikke hele vores program, da vi kan tilbyde meget mere end markiser. Vi er stolte og glade for navnet – og som vi selv siger “Navnet forpligter!!”
SÆLGER I OGSÅ TIL PRIVATE ??
Ja, vi sælger både til private og erhverv.
JEG ER INTERESSERET I ET TILBUD – HVORDAN KOMMER VI VIDERE??
Der er flere måder at komme videre på. Enten kan man ringe til os og beskrive, hvad man er interesseret i og ud fra dette, kan der udarbejdes tilbud/forslag.
Allerhelst vil vi gerne have forespørgslen på e-mail sammen med nogle fotos af montagestedet, hvilket gør det nemmere for os at give den rigtige pris på det rigtige produkt første gang.
Derfor er en rigtig god ide først at ringe til os, hvis man er i tvivl om hvad man er på jagt efter og efterfølgende sende en forespørgsel med billeder via mail. Ud fra fremsendte forespørgsel udarbejdes et tilbud, som fremsendes på mail – er der yderligere interesse, sender vi gerne en konsulent forbi.
KOSTER ET KONSULENTBESØG FRA JER PENGE??
Ja og Nej…
Fra 1. januar 2017 koster en typisk opmåling af en af vores konsulenter 1.800 kr inkl. moms. Dette beløb krediteres ved en evt. ordre, så bliver man vores kunde, har et konsulentbesøg ingen økonomisk indflydelse på slutprisen.
Forklaring: Vi har desværre været ude for, at vi kun bliver brugt som konsulenter/rådgivere, til at finde den helt rigtige og perfekte løsning ud fra, hvad der kan lade sig gøre i de enkelte tilfælde, hvorefter folk har handlet et andet sted.
Det er desværre blevet et problem for os, da vi er et landsdækkende firma med adresse i Sønderjylland – så vi har følt os nødsaget til at indføre betaling for denne ydelse.
Ved større opmålinger rent erhvervsmæssig forbeholder vi os retten til at tage mere end de 1.800 kr – naturligvis kun mod forudgående aftale herom.
Vores holdning er at man med e-mails, mms, telefonsamtaler osv. i stort set alle tilfælde i første omgang kan undvære et konsulentbesøg – også selv om man er meget i tvivl om, hvad man er på jagt efter.
KØRER I OGSÅ TIL SJÆLLAND??
Ja, vi er landsdækkende og vi kører over hele Danmark – ofte på Sjælland. Der er visse områder i Danmark, hvor vi er nødt til at tage ekstra betaling for konsulentbesøg, opmålinger og montage pga. ekstra transportomkostninger – fx Bornholm, Samsø eller lign.
HVOR LIGGER I PRISMÆSSIGT??
Vi ligger prismæssigt i den høje ende, da vi har valgt udelukkende at satse på kvaliteten fremfor kun at se på prisen – og kvalitet koster jo som bekendt.
Vi har alt for ofte set “billige” løsninger, som ikke holder i længden, og det er ikke noget, vi ønsker at levere. Det er meget vigtigt for os, at vores kunder er tilfredse, og det kan efter vores mening kun lade sig gøre ved at tilbyde og levere produkter af høj kvalitet.
HAR I ET SHOWROOM??
Ja, vi har showroom på vores adresse, hvor man kan se de fleste af de produkter, vi forhandler. Vores showroom er kun åbent efter aftale, og man kan for det meste kun lave aftaler indenfor vores normale åbningstider. Kan man kun i weekender/aften, finder vi normalt en løsning på dette, men vi kan ikke garantere, at det kan lade sig gøre weekend/aften.
I vores biler har vi et rigtig stort udvalg af “håndprøver” af vores produkter, og vores erfaring siger, at det er bedste at fremvise produkterne på montagestedet.
HVORFOR SKAL VI HANDLE HOS JER I STEDET FOR HOS EN AF JERES KONKURRENTER??
Vi mene,r at folk skal handle, hvor de føler sig trygge, og hvor man kan få det serviceniveau og det type produkt, man efterspørger, til en fornuftig pris. Vi gør rigtig meget for at gøre vores kunder tilfredse, og vi har stor erfaring med at rådgive og montere nogle flotte og funktionelle løsninger (kig gerne vores referencegalleri igennem her på siden).
Derfor mener vi, at du skal handle hos os, hvis du ønsker et produkt af meget høj kvalitet og ønsker en samlet løsning med meget højt serviceniveau.
Vi har brugt meget energi på at opbygge det, vi mener, er det bedste udvalg indenfor kvalitetsprodukter, og da kvalitet som bekendt koster, er vi typisk ikke de billigste på markedet – men vi gør, hvad vi kan for at blive de bedste.
HVOR STORE OPGAVER KAN I KLARE??
Generelt er ingen opgaver for store – eller for små. Dog forbeholder vi os retten til at afvise en forespørgsel, hvis vi ikke mener, at vi kan udføre opgaven tilfredsstillende for alle parter – det værende både store og små opgaver. Vi har vores egne montører og har desuden samarbejdspartnere i hele landet, så det er sjældent at vi ikke kan finde en løsning.
Dog har vi afvist flere opgaver, da vi ikke mente at løsningen var den rigtige til formålet – hverken synsmæssigt, kvalitetsmæssigt eller prismæssigt – Det var ikke noget vi ville ligge navn til!!
KOMMER JERES EGNE MONTØRER OG MONTERER JERES PRODUKTER??
Ja, i langt størstedelen af tilfældene kommer vi selv og monterer, men i spidsbelastninger og ved andre særlige tilfælde, kan det ske, at vi benytter os af freelancemontører, vi i forvejen kender godt og stoler på.
Vores egen montører kører alle ud fra vores adresse i Rødekro, og ved større opgaver overnatter vi i nærheden af opgaven.
KAN I HJÆLPE MED FINANSIERING AF EN NY MARKISE ELLER OVERDÆKNING??
Nej, vi har ingen aftaler med finansieringsselskaber.
KAN I LEVERE INDENFOR EN UGE??
Nej, alle vores produkter bliver opmålt og sammensat til den enkelte opgave, så der løber altid leveringstid på. Leveringstiden er meget afhængig af produktet og produktets sammensætning, men en typisk leveringstid hedder 4-7 uger fra godkendt ordrebekræftelse.
Derfor er det en rigtigt god ide at tage fat i os ret tidligt i forløbet, hvis man eksempelvis planlægger at opføre et nyt hus – eller bare hvis foråret nærmer sig, og man ved, at man vil have en ny markise, “når det bliver godt vejr”.
SKAL JEG BETALE FORUD??
Nej, som udgangspunkt stoler vi på vores kunder, men der kan forekomme produkter, vi er nødt til at tage forudbetaling for. Det kan også være i specielle tilfælde, hvor vi ser en risiko og ved større ordrer. Ellers har man netto 8 dage, fra vi er færdige med at montere til at betale regningen.
De konkrete betalingsbetingelser for opgaven står på ethvert tilbud og ordrebekræftelse, vi udsender, og vi sætter først ordren i gang, når du som kunde har godkendt ordrebekræftelsen og vores gældende salgs- leveringsbetingelser i øvrigt.
KAN JEG KØBE ET PRODUKT UDEN MONTAGE??
Ja, i princippet kan vi godt sælge et produkt uden selve monteringen. Der er dog til enhver tid ham/hende, der monterer produktet, der er fuldt ansvarlig for, at produktet bliver monteret 100 procent korrekt. Vi har montagevejledninger på det meste, men typisk er vejledningerne ikke på Dansk – Kvalitetsmarkiser.dk kan ikke stilles til ansvar for, at produkter ikke bliver monteret korrekt, når vi ikke forestår montagen – heller ikke selvom man som kunde mener, at montagevejledninger er mangelfulde.
Nogle specielle produkter som Topfix VMS kan ikke købes uden montage.